26 de gener 2009

I Concurs de cocteleria Clemenules

Hola macos!

Com ja sabreu la majoria, dissabte 24 vaig presentar-me a un concurs de cocteleria a Nules, un poblet a prop de Castelló de la Plana. Aquest concurs era per a estudiants i consistia en preparar un còctel clàssic i un d'inèdit inventat per cada participant. No posaré l'excusa de que no em van avisar amb prou antel·lació i que no vaig tenir temps per a preparar-m'ho, però no vaig quedar finalista.

Còctel clàssic: vaig preparar un Brandy Alexander, crec que vaig fer bé les proporcions de les begudes, vaig explicar una mica la seva història i ho vaig fer tot dins del temps marcat. I amb aquest còctel vaig disfrutar molt a sobre de l'escenari.

Còctel inèdit: aquest còctel havia de ser amb Clemenules (la taronja del poble). Doncs en vaig preparar un amb rom, suc de taronja, suc de llimona, crema d'ametla sense diluir i xarop de maduixa, batejat fruital mediterrani. Com podeu observar no té gaire història ni parafarnàlia, és molt simple. Amb aquest còctel si que vaig patir més que amb l'altre.

En general crec que vaig fer un bon paper, vaig disfrutar moltíssim i ja puc dir que he participat en una concurs de cocteleria. A més, tots el participants rebien un petit obsequi de part de l'organització (l'Ajuntament de Nules), que tots al principi creiem que seria un quilo de taronges i un expremedor manual; doncs... No!! El regal era un maletí amb estris de cocteleria (coctelera americana, gusanillo, medidor d'onzes, cullera imperial i una mà de morter).

D'aquí poc penjaré les receptes dels còctels que vaig fer.

Per cert, en acabar el concurs es va fer una exhibisió de cocteleria acrobàtica i m'ho vaig mirar tot bé. I em vaig quedar amb una moviment molt sorprenent. El noi va agafar una coctelera i una ampolla de Malibú, va agafar la coctelera amb la mà esquerra i l'ampolla amb la dreta per sobre de la coctelera, va girar l'ampolla i com és normal va començar a caure líquid. Fins aquí normal, però de sobte, quan anava caient el líquid (o aquesta era la impressió) va deixar la coctelera (i tots pensareu que va caure) però no, la coctelera semblava que flotava (no ho semblava, flotava!). Increïble, ho he buscat per Internet però no l'he trobat aquest truc.

1 comentari:

  1. Ho vas fer molt bé!!! El que no sé és quin gust tenien els còctels!

    Me'ls hauràs de fer algun dia!!!

    Petons

    ResponElimina